Kjøpsbetingelser

Priser for Norske kunder
Samtlige priser er oppgitt i norske kroner eks mva og inklusive frakt.
Betingelser for bedrifter og offentlig forvaltning

Vi håndterer daglig mange ordrer fra det offentlige og bedrifter. Ønsker dere en kvantumsavtale/rammeavtale er det bare å ta kontakt. Betaling med kredittfaktura, kredittkort eller Forskudd til konto. Ved kortbetaling belaster vi kortet ditt når varen sendes fra vårt lager i Norge.

Store bedrifter og offentlige organisasjoner kan søke om 30 dagers forfall, nye bedriftskunder blir kredittsjekket etter ordre er lagt. Betalingsbetingelser netto 15-30 dager, faktura kan velges under betalingsmetoder. Dere kan velge forskjellig levering og fakturaadresse.

Fraktkostnader
Prolamp tilbyr Gratis frakt på alle ordre.

Kredittopplysning
Vi forbeholder seg retten til å foreta kredittsjekk ved fakturabestillinger.

Leveringer
Alle bestillinger fra nettbutikken med leveringsadresse i Norge, sendes med Postnord Mypack / DPD bedriftspakke.

Leveringstid
Varer som er på lokalt lager sendes samme dag og er hos deg etter 1-4 virkedager.
Varer som er på fjernlager blir bestilt inn på ordre og sendt ut fra vår Norske lokasjon med en gang den ankommer – Normalt har du varen etter 4-9 virkedager.

Bestillingsvarer har varierende leveringstid med er stort sett levert hos kunde etter 1-3 uker, ta kontakt for mer info om det haster.
Vi tar forbehold om lagerstatusen i nettbutikken, denne oppdateres manuelt etter varetelling og kan i noen tilfeller avvike.

Restnota/dellevering
Dersom en vare ikke er på lager ved bestilling, restnoteres hele ordren frem til ordren kan leveres i sin helhet. Dersom du ønsker dellevering, må du gi beskjed om dette.

Angrerett


Angrerettloven gir forbrukere rett til å angre kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å sende oss en epost med referanse til ordrenummer. Angrerettskjema sendes elektronisk sammen med ordrebekreftelsen. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tolv måneder etter at varen er mottatt.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.
Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post). Skjemaet kan også lastes ned
Dersom pærer eller lamper er tatt ut av emballasje, evnt montert i projector kan du få redusert tilbakebetaling med opptil 100%. Dette fordi projektor lamper og pærer tåler veldig lite og kostnad for test overstiger som regel varens verdi. Vi kan ikke selge varen på nytt.
Angrerett gjelder ikke for næringskjøp, ta kontakt og vi blir enig om minnelig løsning dersom dere har bestilt feil vare. Varen kan returneres til:

Lervik Consult avd Prolamp Merk: «DITT ORDRENUMMER» Torsnesveien 173 1634 Gamle Fredrikstad

Reklamasjon
Privatpersoner har 2 års reklamasjonsrett.
Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av påviste feil eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet og må varsles innen rimelig tid etter du oppdaget feilen.

Dersom den leverte varen er defekt eller feillevert, kontakter du oss slik at vi kan rette opp feilen. Send epost til post@prolamp.no for å avtale retur.

Obs! Før du returnerer en defekt eller feillevert vare, må du kontakte oss. Returer uten forhåndsavtale blir ikke behandlet eller returnert til kunde.

Prolamp dekker kundens transportkostnader i forbindelse med reklamasjon, pakker sendt til oss med postoppkrav vil ikke bli hentet ut.

Dersom du returnerer en vare på reklamasjon/garanti, og produktet etter testing ikke er defekt eller har mangler, vil du bli belastet et testgebyr pålydende fra kr 500,- avhengig av kost vi har hatt i saken . Dette gebyret dekker våre kostnader med selve testingen, 3 part kostnader og evnt tilbakesending til deg.

Garanti
Prolamp garanterer at produktet fungerer etter spesifikasjonene og at de ikke gjør skade på ditt produkt. Dersom varene ikke fungerer som anvist, erstatter prolamp varen med tilsvarende ny vare eller reparasjon. Produktets (det du bruker lampen på) reklamasjonsrett påvirkes ikke om du bruker kompatibel eller uoriginal pære, selv om enkelte produsenter hevder dette. Dersom noen av produktene kjøpt av oss ødelegger/skader det du bruker det på eller forårsaker andre følgeskader, dekker vi alle kostnader i denne forbindelse.

Prolamp gir 120 dager garanti mot fabrikasjonsfeil på kompatible lamper og pærer. Noen av produktene vi selger kan ha lengere/kortere garantitid, dette er i såfall opplyst i produktbeskrivelsen.

Reklamasjonsrett etter kjøpsloven for de gjeldende produkter.

Uavhentede pakker
Hvis du ikke henter ut pakken og den blir sendt i retur til oss, tilkommer ett gebyr på NOK 350,- inkl. mva. for å dekke våre fraktkostnader og administrasjon, dersom årsak til retur er angret kjøp må du likevel betale gebyret.

Purring/inkasso
Ved purring påløper et purregebyr på kr 60,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 8,75 % p.a. Varen er prolamp’s eiendom til beløpet er betalt i sin helhet.

Transport
Vi tar ansvaret for alle skader som kan oppstå ved transport til kundene. Hvis du ved mottakelsen oppdager at varen har transportskade, må du ta kontakt og informere oss om dette umiddelbart. Ved retur fra kunde til oss må kunden selv bære ansvaret for skader som kan oppstå under transporten, gjelder også hvis pakken kommer bort under tilbaketransport. Vi anbefaler å sende med Servicepakke el.l (ikke A-post) slik at du har dokumentasjon for forsendelsen.

Lovanvendelse
Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge Norsk lov. prolamp følger «Allmenne reklamasjonslover».  Rettstvister / forliks skal foregå i Fredrikstad

Personopplysningspolicy
Vi følger den Norske personopplysningsloven, som holder et høyt nivå for å gi den enkelte beskyttelse om hvordan personopplysninger lagres. I følge denne loven må vi be deg godkjenne at vi behandler og oppbevarer opplysninger om deg i vår database. Ved kjøp hos Prolamp bekrefter du denne godkjenningen. Alle personopplysninger du legger igjen hos oss, eller som vi får kjennskap til når du gjennomfører et kjøp, blir behandlet konfidensielt. Informasjonen vil kun bli brukt for at vi skal kunne ivareta våre forpliktelser overfor deg, samt kommunikasjonen mellom Prolamp og deg som kunde. Aldersgrense Vi kan ikke motta bestillinger fra personer under 18 år. Falske bestillinger Samtlige falske bestillinger eller forsøk på bedrageri vil bli politianmeldt. prolamp utleverer all relevant informasjon til politiet ved behov.

Lervik Consult
Torsnesveien 173, 1634 Gamle Fredrikstad
org nummer 965554904